onsdag den 20. juli 2016

Dyrekølle stegetid

Efter endt stegetid viste stegetermometer grader C. Vildt kød må altså siges at være noget af det bedste. Vi giver dig her opskrifterne til en hel hovedret bestående af rosastegt dyrekølle , svampesauté i filokurve, . Bredbladet persille 1-Laurbær 5-Enebær 5-Peberkorn 1-bundter frisk . Den flotte dyrekølle havde jeg fået af Berit (tusind tak for den) og den havde længe ligget i min fryser og ventet på den helt rette lejlighed. Skøn og lækker opskrift på Grillet vildt dyrekølle - Prøv den her!

Find flere gode opskrifter på Grill her på Maduniverset. Det betyder, alt alt det kø der bliver . Her er opskriften jeg valgte at bruge da jeg skulle holde . Vores mesterkok Rasmus Kibsgaard viser her hvorledes en lækker dyrekølle tilberedes. En flot, stor steg som dyrekølle er festlig at servere ved bordet.


Læg den på et stort skære- bræt, og stå og skær den ud for enden af bordet, mens gæsterne tager . Nå men vi har besluttet os for at lave dyrekølle , da vi har et par lækre af slagsen liggende i fryseren. Vi har lavet dyrekølle et par gange på .

Tag dyrekøllen ud af køleskabet i god ti så kødet får stuetemperatur. Sæt den på spyddet til rotisseriet og bind den godt med kødsnor. Ligesom jeg lavede min krondyrfilet for nogle år siden (med passende tilpasning i stegetid ):. Er jægeren heldig, er der plads i fryseren og pludselig en dag, kan der, ud af det blå, trylles den lækreste dyrekølle – en menu der jo så næsten . En dyrekølle er bedst tjent med ikke at være gennemstegt, men rosa. Det bliver nemt tørt, fordi fedtindholdet er lavt.


Jeg har en dyrekølle liggene i køleskabet og den skal da på grillen her til aften! D Men men, hvordan får jeg lavet sådan en fætter . DyreKølle i Weber Kugle Grill. Køllen (ca kg) lægges i pose med dl rødvin, ½ håndfuld peberkorn, 3-fed knust hvidløg, lad det ligge sådan . Da jeg havde taget en dyrekølle op, var jeg lidt i bekneb. Jeg vil derfor hoere, om nogle har erfaring med stegetid ved eks. Et stykke dyre kølle tages, og alle ben og hinder forsvinder.


Dyrekøllen kan steges hel, med rørben eller uden. Mange er forskrækket ved at stå med en hel dyrekølle. Men så er det heller ikke sværere. Start med at skære alle hinder af køllen.

Tranebærkompot: Bring vand og sukker i kog i en gryde. Kog dem ved svag varme og under låg i ca. Forvarm ovnen til 2grader. Fjern løse hinder fra kødet og tør det. Knus enebærrene i en morter og bland det med salt og peber.


Steg den anden halvdel af kartoflerne på samme måde. Langt ude i skoven lå et lille bjerg, aldrig så jeg så dejligt et bjerg. Til 4-personer: dyrekølle ca.


Jeg skal have langtidsteget en dyrekølle fra en sika-hjort i dag og havde tænkt mig at bruge en stegepose for at få det maks saftigt og maks . Jeg er også meget interesseret i forslag til stegetid , stege.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg