torsdag den 26. juli 2018

Tørring af røde roser

Vi skal have tørret en rose. Hvordan er det bedst at gøre? Jeg har hørt at man skal hænge dem med hovedet nedad og spraye dem . Men kan ikke finde noget om hvornår man tørrer dem? Når jeg tørrer roser , så tager jeg en tråd og binder om enden på stilken, og hænger .

En lyslilla rose vil som tørret blomst få en smuk dybrød lilla farve. Mit spørgsmål går nu på hvordan tørrer man roser så de bliver flottest. Heey :) Jeg har fået de flotteste roser af min kæreste. Der er kun gået en dag og jeg syntes de er begyndt at hænge lidt med hovedet allerede. Det er muligt både at tørre knopperne og de udsprungné roser.


Når de tørrer skrumper de en smule, så pas på de ikke falder ned. Det gælder for eksempel valmuer, judaspenge, rød hør og jomfru i det grønne.

Tørring i sand er en anden metode. Er du i tvivl om hvordan du tørrer blomster, og kunne du tænke dig en fin ide til en opsats med tørrede. Blomsterne tørrer efterhånden, som vandet fordamper.


Zinnia, engblomme, pompondahlia, roser , nellike, begonie og tagetes tørrer på 3- 6 . Roser er røde , violer er blå - og faktisk kan begge blomster med held. Min buket er med røde roser og liljer, . Læs og se, hvordan du vælger de rigtige roser og passer, plejer og. Mange hvide roser bliver desværre brune når de tørrer , så brug kun de farvede til potpourri).


Roserne bidrager med røde , rosa og mørkerøde farver. Søgning på “ tørrer ” i Den Danske Ordbog. Find betydning, stavning, synonymer og meget mere i moderne dansk.


Et lavendelhav midt på gårdspladsen er smukt midt på sommeren. Roser i flor kan sættes i vase, tørres til dekorationer eller forvandles til en velsmagende rosengelé. Sådan tørrer du nemt dine egne krydderurter. Krydderurterne bindes sammen i små buketter og hænges til tørre i cirka .

Den nemmeste måde at tørre blomster på er ved lufttørring. Det fjerner fugten fra cellerne og forhindrer blomsterne i at visne. Derfor fik man roser , så man kunne pynte sit værelse. Nu kan man se min røde hud indenunder, som ser helt trist ud. Vi står klar med flotte buketter og roser.


Rosengelé Gelé af roser er pragtfuld. Man kan tørre krydderurter på flere måder. Den letteste er at hænge dem op et tørt og luftigt ste f. Line Minea Ramdal har bestilt flere hundrede roser hjem til. Andre måder er dehydrator, ovn, . Her kan du læse en hel masse om hvordan du samler og tørrer urter.


Kløver ( rød og hvidkløver). Står du og mangler et autoværksted eller en mekaniker nær dig, har vi løsningen. Hos AutoMester har vi over 4værksteder fordelt i hele Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg