tirsdag den 24. januar 2017

Sørgemyg

Læs om hvordan du bekæmper sørgemyg effektivt i denne vejledning. Betragter man dem nærmere, vil man kunne se at det er myg og ikke . De irriterende små sorte sørgemyg findes næsten altid i dine potteplanter. Efter udvanding af produktet, søger nematoderne selv rundt i jorden efter larverne af sørgemyg.


Når en larve er fundet, inficeres den af nematoder og dør. Jeg har i lang tid været ”sørgemyggefri” men forleden så jeg et .

De formerer sig i overfladen af plantens fugtige jord og larverne spiser . Døjer du med små sorte fluer i potteplanterne? Så er du muligvis ramt af sørgemyg , og dem kan du bekæmpe med disse limplader. Godt udvalg af biologisk bekæmpelse.


Både de voksne og nymferne er aktive i . Gnatrol SC kan anvendes på en lang række prydplanter og udplantningsplanter. Søgning på “ sørgemyg ” i Den Danske Ordbog. Find betydning, stavning, synonymer og meget mere i moderne dansk. Jeg tror nu også de sørgemyg er pænt ligeglade med den lille smule svovl :) Det forekommer mig som et gammelt husmoderråd som måske .

Fjern denne vare fra mine favoritter . Sørgemyg , deres larver og nematoder, der dræber larverne. Det biologiske insektmiddel Gnatrol SC er blevet godkendt til bekæmpelse af larver af sørgemyg i prydplanter i væksthus. Det er ikke selve den voksne sørgemyg , som er ca. Delvis effekt mod vandfluelarver.


Nematoder vandes ud i vækstmediet mod larver af sørgemyg. Reduseres i antal i løbet af 2-uger. Dens larver lever først og fremmest . Der er mange der forveksler dem med bananfluer, men det er faktisk små svampemyg (Sciaridae) nogle kalder dem sørgemyg. Larven fra sørgemyg kan gøre skade ved at gnave på planterødder. Anvendelse: Drivhus: april - september.


Min pilea har fået sørgemyg tror jeg- små fluer kommer frem fra den. Har kigget på nettet så jeg kan slippe af med dem. Hypoaspis-rovmider imod sørgemyg : sammenligning af H. Af Pernille Folker-Hansen, Paul . De er lidt mere spinkle i deres opbygning end fluer, men forskellen er til at overse . Alle kaldes desuden sørgemyg.


Almindelig svampemyg, Mycetophila ornata, ca.

Den er brunlig med en mørk plet på hver vinge, lever .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg