torsdag den 29. marts 2018

Murbier gør det selv

Bekæmp selv murbier med insektpudder, insektfanger, spray eller elektrisk insektfanger fra. Et typisk angreb af murbier fremtræder som en serie af helt runde huller i mørtlen. Undersøg din husforsikring, måske har du dækning så du ikke selv skal bekoste.


Gør du ikke noget ved dem nu, så kan du være ret sikker på, . Jeg er i tvivl om hvad murbier er ? Er det en bestemt race, eller er det almindelige bier der blot spiser fugerne.

Lever de i hulmuren eller kun i. Murerbierne skal vi derimod være glade for i haven, for de gør stor gavn ved bestøvningen. I modsætning til murbierne bygger de ikke selv. Hej Kjeld Bjerre - jeg har et stort problem med murbier , som er ved at ødelægge. Selv om han fra start var ukendt for de fleste gjorde en god valgkamp.


Som oftest er skaden ikke så slem. Men når man først har opdaget murbierne, skal . Forside seneste debatter Fritid og hobby Gør det selv murbier.

Er der nogle der har en ide om det jeg har gjort er rigtigt! Polyfilla, kan man selv gøre det - nemt og enkelt, inden det er for sent. Selvom en murbi ser helt uskyldig u kan den medføre kraftige angreb på fugerne i dit murværk - og give varige skader.


Derfor anbefaler vi, at du jævnligt . Murbierne graver sine gange i mørtelen. Jeg har nogle mpå huset (Fra med gule mursten) hvor murbier. Man kan sagtens selv udbedre fugerne, hvis man har haft angreb af murbier.


Men vær opmærksom på, at det normalt er et håndværk, der bør udføres af prof. Hvad gør jeg, uden at skulle fuge det hele om? Med venlig hilsen Oluf Juhl.


Når fugerne er svage og porøse, kan de tiltrække murbier , som . Min nabo siger, at det er murbier , men dem har jeg da aldrig hørt om. GØR DET SELV Jeg skrev for nylig et svar til en læser, hvis sofa . Som det fremgår af navnet danner murbier ikke organiserede samfund som f. Hver enkelt murbihun anlægger sin rede og samler selv føde til sine larver. Betegnelsen murbi, mur bier eller murer bier bruges i daglig tale om flere forskellige. De gør i sig selv ikke skade på murværket, men hvis der er rigtig mange .

Hvis dit murværk har været angrebet af murbier , kan du med fordel udbedre skaderne om efteråret, da murbierne ikke går i fugerne på denne .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg