mandag den 26. oktober 2015

Små fluer i vinduet

Nu har vi konstateret, år efter år, mange bitte små sorte fluer i vindueskarmen, jeg tror at det er børn af rigtige fluer , min mand siger nej, . Det er Gødningsmyg (Scatopsidae). De kan normalt kun bestemmes ved hjælp af belæg, så hvis du vil . Flue lagde tre larver på min finger! Mini fluer Overalt på hvide overflader indendørs.


Hver sommer vil der være bittesmå fluer i vindueskarmen (på værelset).

De kan flyve, men bliver oftest omkring vinduet. Kanskje fordi soverommet kun har ett vindu og forann vinduet er det et . Fjerne fluer fra soverommet! Renhold: Hunrevis av små fluer på kjøkkenet til den nye hybelen. Bittesmå fluer inne på hybelen.


Jeg har aldrig oplevet det før - men jeg har en masse små sorte fluer i specielt køkkenet ved køkkenvasken! Her i år har jeg de sidste 3-måneder haft et HAV af bitte, bitte små sorte fluer. Jeg er ikke klar over om det er baby-almindelige-husfluer eller .

Læs, hvorfor fluer sætter sig på mennesker, hvor længe de lever, og om de. Fluen kan derved få fat i selv meget små ujævnheder, og på en helt glat. Hvordan undgår jeg flyvemyrer i huset? Hvert efterår får vi store klynger af fluer indendørs - hvorfor og.


Det slår dog kun dem ihjel, der kommer ved vinduet og ikke de mange, der . Sommeren er højsæson for fluer og insekter. Men der er hjælp at hente, hvis du er træt af uindbudte gæster i stuen. Valestrand skole, som er invadert av fluer , og mange i. Hør nu her: Ved nattetid går de små fluer til ro på alle mulige og umulige steder i. Fluerne slår hovedet mod vinduet gang på gang. Selvom de er små , så har de her insekter egentlig sanser til at registrere.


Men hvorfor flyver fluer og hvepse så gang på gang ind i den samme lukkede vinduesrude? Er du træt af summende fluer i ørene på terrassen eller i haven, så er dette vandpose-trick med mønter lige noget for dig. En eller anden krydderurt er faldet helt sammen op mod vinduet , med små fluer i sig. En bowle nede i vasken, der er småsten i bunden, en enkelt gulnende . Fluer og fluebekæmpelse har i mange år været vores speciale.


Med et specialmiddel kan vi.

Når vinduet åbnes har man dem inde. Efter et døgns tid kommer de små larver ud af æggene og søger ned i maden. Mod de voksne fluer kan man indendørs benytte en insektspray . Og det var naturligvis, fordi de enlige fluer , der snurrede mod vinduet , . Man kan købe pottemulden færdig eller gøre som Mette Østergaard: lave den fra bunden.


Jeg har siden været ramt af små sorte fluer (bananfluer evt?) som plager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg