En kommunes administration efter restproduktbekendtgørelsen. Miljøbeskyttelsesloven, affaldsbekendtgørelsen og restproduktbekendtgørelsen udgør regelgrundlaget for håndtering af bygge- og anlægsaffald. DAKOFAs netværk for bygge- og anlægsaffald har ad to . Hvornår foreligger der godkendelsespligt.
Restproduktbekendtgørelsen fastlægger de nærmere regler for anvendelse af sorteret uforurenet bygge- og anlægsaffald til bygge- og anlægsformål. Sondringen mellem nyttiggørelse og bortskaffelse.
Forholdet til restproduktbekendtgørelsen. Jor der eksporteres i overensstemmelse med . Anmeldelsen skal være hos kommunen senest dage før arbejdet starter. Brug af slagger under plansilo på Ravlundvej Grindsted.
Dansk Affaldsforening positiv over for ændringen af restproduktbekendtgørelsen , og at der nu endelig kommer skærpede . Håndtering af PCB i byggeaffald i relation til. AALBORG UNIVERSITET KØBENHAVN 18. Affald: Ethvert stof og enhver genstand jvf.
Affaldsbekendtgørelsen, som indehaveren skiller . Den nye grænseværdi, som er beskrevet i restproduktbekendtgørelsen , gælder for bygge- og anlægsaffald med et indhold på maximalt mg PCB per kilo. Udkast til restproduktbekendtgørelsen - ren version, 365kB. De definitioner, der anvendes i dette regulativ, svarer til de definitioner, der fremgår af den til enhver tid . Kommunerne har anvisningspligt for affald med mindre der sker genanvendelse af affaldet efter restproduktbekendtgørelsen.
Jordflytningsbekendtgørelsen). Genanvendelse af restprodukter og jord – forbud efter miljøbeskyttelseslovens § – dispensation imfa. Bekendtgørelse om anvendelse af restprodukter, jord og sorteret bygge- og anlægsaffal BEK nr.
Ifølge restproduktbekendtgørelsen må der frit anvende sorteret, uforurenet og forar- bejdet bygge- og anlægsaffald som erstat- ning for primære råstoffer så . Det forventes, at der ved planlægningen af alle renoveringer og nedbrydninger foretages en. Cirkulære om anvendelse af opbrudt asfalt til vejbygningsformål m. Slagger fra affaldsforbrænding kategoriseres i restproduktbekendtgørelsen som kategori og denne kategori af restprodukter kan ikke . At behandle anmeldelser til nyttiggørelse efter restproduktbekendtgørelsen. Det foreslås, at følgende kompetencedelegation godkendes i . Jord ud af restproduktbekendtgørelsen.
Miljø- og Fødevareklagenævnet bemærker, at restproduktbekendtgørelsen ikke angiver kriterier for klageberettigelse, hvorfor det almindelige . Der henvises også til Miljøstyrelsen . Analysen vurderer, at hverken affaldsbekendtgørelsen eller restproduktbekendtgørelsen udgør en direkte lovgivningsmæssig barriere for cirkulært byggeri.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.