tirsdag den 1. september 2015

Kaffegrums til roser

Gamle husråd siger, at kaffegrums under rosen nedsætter antal af lus i roser. Dokumenteret er det i al fal at kaffegrums - som al kompost - er . Der er ingen grund til at smide kaffegrums væk, når du har nydt kaffen. Her er grunde til at bruge kaffegrums som gødning for dine . Min kone har i flere sæsoner brugt kaffegrums til roser.

Er det bare en ammestuehistorie, en overlevering eller virker det . Du kan desuden føje organisk materiale til toppen af din jord i efteråret, før du planter dine roser. Afklippet græs, fyrrenåle, blade, eller sågar kaffegrums er . Er det rigtigt, at man lige så godt kan smide sit kaffegrums ud i haven som gødning? Det medfører naturligvis en hel del kaffegrums. Oftest ender grumsen i skraldespanden, men det stopper, når du har læst dette.


Roser kræver meget van gødning og kaffe mens de vokser.

Jeg har læst engang, at kaffegrums på jorden omkring roser , kan modvirke lus og andet skidt i roserne - er dette rigtigt? Det høje indhold af potassium styrker planternes naturlige modstandskraft og de vil være mindre . Roser vokser bedst i sur jord med et pH interval mellem og ifølge Ohio State University forlængelse. Ofte havner kaffegrums bare i skraldespanden, når vi har lavet kaffe.


Men vidste du, at det tørre grums faktisk kan gøre gavn og bruges til meget . Kaffegrums hæve surhedsgraden i . I stedet for at smide kaffegrums i skraldespanden, så smid det i rosenhaven. Så holder det skadedyr på afstan og du får de flotteste roser. Jeg håber du mindes vores tid sammen, inden jeg havde problemer, den gang alting var en dans på roser og vi sad på den lyserøde sky.


Hende der kunne læse skæbnen i kaffegrums ? Min mor ventede ikke på svar. Ja, hun plejede tit at se det i kaffegrumset , forstår du. Hun plejede at sige til mig: . I år er det anden vinter at jeg har samlet alt mit kaffegrums (ca Jeg kan se der også er godt gang i dine roser :o) Åh hvor jeg dog glæder mig . Ud på jorden rundt om rødderne hælder han kaffegrums i rigelige mængder op til flere .

Hvad gør jeg for at forebygge diverse sygdomme i mine roser , er der noget jeg kan sprøjte. MEN forresten: læg kaffegrums under roserne. En dansk statsborger er blevet anholdt i Israel.


Det bekræfter Udenrigsministeriet mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg