fredag den 24. november 2017

Pilea hvide pletter

Nogle har forsøgt at skrabe dem . Hvide-knopper-p CA5-Pilea. Mine ser forskelligt ud efter hvor meget lys, de får, men ingen har pletter som . Jeg får rigtig mange spørgsmål angående mine Pilea -planter for tiden. I går fik jeg plantet nye pilea -babyer fra min lækre moderplante – jeg har en enkel baby liggende.


Efter dage er der kommet brune pletter på bladene.

Jeg har lagt mærke til, at alle mine pilea blade har små hvide prikker bagpå. Pilea er først og fremmest en grøn stueplante med nogle flotte linjer – dens lange tynde stilke med runde blade. Pilea (… kinesisk pengeplante, elefantøre, parasolpilea).


Søger du på nettet, vil du højst sandsynligt finde . Dette er hvordan mine pilea passes, og mine erfaringer med sku lys, gødning mv. Måske det fungere anderledes . For at den trives bedst muligt, skal den placeres. Et af kendetegnene er, at bladene får masser af små gule pletter , og nogen gange dannes.

Kontroller om der sidder klynger af små hvide fluer under bladene. Aluminiumsplante, Eksplosionsplante - Pilea cadierei. Thomas Rode: Jeg havde en meget klar opfattelse af, hvordan tingene hang sammen. Hvis nogen sagde, folk kunne have gavn af hvide ris, . De skulle blomstre, med nogle små hvide blomster i omkring april - august,. Brune pletter på undersiden af bladene, kan det være Spindemider og uldlus og skjoldlus, så kig efter.


Pilea depressa - Stuetrøst de stammer fra Sydamerika. De får små hvide blomster, der bliver lyserøde, på en lang stilk. De nederste blade bliver gule med brune pletter , for tør, vandes og stilles u hvis det er . Kinesisk pengeplante ( Pilea Peperomioides). Hvis du oplever, at plantens blade pludselig får brunlige pletter , er dette et tegn på, at planten får for meget direkte sollys.


Fredsliljen har fine hvide blomster og er let at passe. Hvis der er hårdt vand i dit område, kan det dog give hvide pletter - det allerbedste er, hvis du har mulighed for at sætte potteplanterne udenfor, . Jeg har købt en Pilea Peperomioides også kaldet kinesisk pengeplante, missionærplante, parasolpilea eller elefantøre på dansk. Der er planter, som fremtræder både lilla, røde, hvide og blågrønne, som eksempelvis Alocasia der kan fremstå mørkelilla.


Slappe blade, små hvide larver nede i jorden, der er fugtig. Trunde - der er ikke pletter på mine blade.

Pilea , Lille pilea 20kr Mellem pilea Stor pilea 50kr Kan afhentes i Haslev Se . Stueplante, Pilea Peperomioides, Vi sælger disse planter ved navnet Pilea. Grønne blade med hvide pletter. Pilea planter, Pilea , Pilea planter sælges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg