onsdag den 11. februar 2015

Kaffegrums i køkkenhaven

Der er ingen grund til at smide kaffegrums væk, når du har nydt kaffen. Her er grunde til at bruge kaffegrums som gødning for dine . Tre fødevarer der kan gå direkte i køkkenhaven. Kaffegrums er den letteste form for gødning at have med at gøre.


Hvis du ikke kan have køkkenhaven i fre og bliver overrendt af.

Men faktisk kan regulær brug af kaffegrums smøres under øjnene for at . Et resultat af kaffegrums i højbedet er som forventet, at der ikke er . Er det rigtigt, at man lige så godt kan smide sit kaffegrums ud i haven. Strø kaffegrumsen rundt om planterne i køkkenhaven og vand efter, . Lasse Antoni Carlsen er ekspert i cirkulære energisystemer. Vi bad ham om at give sit bud på fremtidens køkkenhave og fødevareproduktion. Forskere i det amerikanske landbrugsministerium bekræfter det gamle husråd om at hælde kaffegrums ud i køkkenhaven for at undgå angreb . Det er hos mig i irisbedet, ved tulipanerne, i køkkenhaven og især i.

Gamle husråd siger, at kaffegrums under rosen nedsætter antal af lus i roser. Dokumenteret er det i al fal at kaffegrums - som al kompost - er . Bland kaffegrums og æggeskaller i jorden. Potteplanter har brug for gødning, så de får næring nok til at holde sig friske og flotte. Min datter og jeg er ikke enige om, hvorvidt kaffegrums renser afløbet i vasken. Hun mener ja, og smider kaffegrumset ud i vasken, da hun . Hvordan holder du katte væk fra haven?


Kan kaffegrums holde katte væk fra haven? I de rækker som gulerødderne skulle sås i, dryssede jeg et lag kaffegrums. Duften fra dette kaffegrums , skulle hjælpe med at holde . Grønt køkkenaffald såsom friske grøntsagsrester, kaffegrums og lign. For næringskrævende planter i køkkenhaven , roser og sommerblomster . Når jeg er i sommerhus, bruger jeg det til gødning i køkkenhaven. Hovedet er faktisk det eneste ste jeg ikke kender til at bruge kaffegrums.


Brug køkkenet i køkkenhaven. Jeg er begyndt, at læse mange amerikanske haveblogs og de har gode tips, som jeg ikke har set på danske . Hækafklip, græs, blade, grønt fra køkkenhaven , halm, grannåle.

Alt vegetabilsk køkkenaffal frugt, grønt, urter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg