fredag den 16. maj 2014

Kage på trangia

Jeg har før prøvet at bage en kage i trangia , med to gryder. Er der andre måder at bage en kage på ude i naturen? Jeg har samlet lidt opskrifter som jeg prøvet af når jeg har været på kajak eller trekking ture,nogle af opskrifterne kræver man har det hele med . Find flere opskrifter på dds.


Lækker pizza bagt i trangia. Kim har været med drengene på vandretur i Jotunheimen denne sommer.

Vores praktikanter fra Paul Petersens Idrætsinstitut, Alberte og Tenna, udfordrede elevernes kokkeevner da de fik til opgave at bage kage på trangia ! Generelt gøres der alt for lidt i desserter på fjeldet, og det kan da ikke være. Det kan også sagtens lade sig gøre på trangia , men gryderne er ikke helt så solide som på de norske hytter, så det kræver en lidt anden teknik. Det hele kommes i en stærk plastpose.


Vand tilsættes lidt efter lidt til dejen er smidig. Bages på trangia med lidt olie eller margarine. Dette er et elektronisk eksemplar af Kogekunst på lejr. Redskaber i træ eller plastic?


Der er billeder i galleriet.

På Hardsyssel Efterskole har vi en isterningmaskine til stor glæde for eleverne – og for denne . Husk at kagen skal have indirekte varme i bålet - dvs ikke direkte oven på gløderne men have gløderne rundt om. Nedennævnte betragtninger virker naturligvis på længere ture, hvis der. Hvis der er tid skalvi bage kage på. Pandekagerne bages på trangia ved målet. Kaffestempel til kaffebrygning på BioLite KettlePot.


Klik på emneordene herunder for kun at se arrangementer med de emneord. Trangia pander (en som låg ). Vi er ikke underlagt nogen kostpolitiker, så derfor får vi også kage og evt. Og dette vil typisk foregå udendørs på vores trangia , eller over bål. Mad fra hele verden: Etnisk mad.


Is: Is på forskellige måder og smage. Fisk og vildt: Samarbejde med . På grund af muligheden for at indkode diverse. Da vi kom frem, blev teltet slået op og børnene gik på opdagelsestur i skoven. Heksen: Efterskoleelev med heksetøj der havde lavet kage.


Der blev forberedt lejrbål, lavet kylling i karry med tilhørende nudler på trangia – og afholdt lejrbål. Lørdagen blev afsluttet med kage og varm .

Jeg har lavet mad på trangia , siden jeg var ung teenager og tog på mine første kanoture i Sverige med min veninde, som også elskede udeliv. Lige da man troede, at en doughnut ikke kunne blive lækrere , blev den smidt på grillen. Kage med is og grillet frugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg