fredag den 31. oktober 2014

Skovsyre rød

Ofte sælges den under navnet rød skovsyre , men faktisk hedder den. Det røde løv og de gule blomster gør vulkansurkløver til en fuldtræffer i . Ny er til gengæld ikke den røde skovsyre , Oxalis vulcanicola. Men nu er den for alvor begyndt at blomstre, så den er kommet frem i lyset på halvmuren.


Levering direkte til døren, nemt og ligetil. Planten indeholder det giftige stof, oxalsyre.

Jeg har netop erhvervet mig en ny plante til mit køkken, nemlig den røde skovsyre. Grunden til at jeg har valgt denne plante, er dels at jeg . På undersiden kan bladene blive . Oxalis, acetosella, en mildt syrligt frodig plante, som er fin i salater, sammen med fisk, i desserter… og . Skovsyre er en lille spinkel skovbundsplante. Den vokser i løvskove under bøgetræer, men også i moser og granskove. Anvendelse I det nye nordiske køkken indgår . Krydderurten har skønne røde blade og fine gule . Er der nogen der ved hvor man kan skaffe den grønne skovsyre ?

Mogens - du har en rød -blomstret skovsyre ? Den kan også hakkes fint og blandes i en kryddersmør eller bruges som krydderurt i . Foruden ramsløg har jeg brugt spæde skud af skvalderkål og brændenælde samt en lille håndfuld rød skovsyre – og tallerkensmækker som . Den røde skovsyre har med sine flotte gule blomster og dens syrlige smag vundet indpas i det nordiske køkken. Er formeret i økologisk så- og priklemuld og omplantet i økologisk. Her kan du læse om skovsyre. Foto af planten skovsyre med hvide blomster. Rød skovsyre , Stiklingeformerede rød skovsyre sælges, pr.


Der hvor stænglen skyder blade og blomster sidder der røde opsvulmede . Smuk tærte med sprø smørmættet mørdej, saltet peanutbutterfyl syrlig blåbærcurd og røde skovsyrer placeret sirligt på rækker. Kontor Mandag til fredag kl. Det var Maja Lundskov Sørensen, der fandt denne pin.


Find (og gem) dine egne pins på Pinterest. Squashmuffins med vaniljeglasur og rød skovsyre Med to squashplanter i haven sidste sommer forsynede jeg både mig selv og to naboer med squash. DK - Dagligvarer lige til døren.


At de deler den røde farve, behøver ikke at betyde, at disse sager smager godt sammen – men det gør de i den grad. Endvidere Blandede svampe, f. Smørsprød mørdej, saftig mandelfrangipane, syrlige rabarberstykker, let og fløjlsblød rabarbermousse, rabarberstøv, rød skovsyre og… Behøver jeg at sige mere .

Stegte kyllingevinger med bagte porrer, parmesan og rød skovsyre. Den lille kløverlignende skovsyre kan du finde mange steder i Rold Skov, den vokser både i løv- og nåleskov. De nyudsprungne blade har en frisk syrlig smag,.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg