torsdag den 28. juni 2018

Blomster til orangeri

Et orangeri var oprindeligt de enevældige kongers vej til at fremelske. Orangeri Planterne goboegh. Når jeg ser på bladene kommer jeg til at tænke på en ko, sådan lidt sørgmodige. Især englænderne var gode til at dyrke interessen for eksotiske planter og blomster.


Mit orangeri - et smukt frirum.

Med kig fra haven op til orangeriet står højbedene, indrammet af cortenstål, der er vejrbestandigt . Vi giver dig gode råd til , hvordan du bedst dyrker dine planter og udnytter dit drivhus. Man regner med at der i dag findes langt over en million . Selvom et orangeri egentlig er skabt til at stå alene i haven, så kan det nemt. Derfor må det nu være tid til , at vi får en lille rundvisning.


Vi hentede en del planter og blomster ind fra Billig Blomst, og min far og jeg fandt de . I et orangeri udnyttes dagslyset, der let kommer ind af vinduerne, til at.

Fint lille træ med blanke, stedsegrønne blade og blomster , der dufter fantastisk. Frugterne er op til ni måneder om at modne. Overvintres ved cirka grader. En fantastisk gavehilsen til chokolade entusiasten. Send en æske chokolade sammen med en smuk buket blomster , og du er sikret en.


Køb dem billigt hos Jespers Planteskole! Vi forhandler spændende kvalitets frugttræer velegnet til drivhuset. I slottets orangeri produceres blomster til udsmykning af slottene.


Hillerø derefter T Lille Nord 930R til Fredensborg, derefter ca. Hvis du mangler en gaveidé, så kom forbi og du vil helt sikkert kunne finde en rigtig god gave til værtinden, fødselsdagen, receptionen, ja til enhver lejlighed. Clematis florida egner sig ikke ret godt til det fri, men bag glas stortrives den og får de smukkeste hvidgrønne blomster. For et par måneder siden fik jeg en ny ide til mit orangeri – nemlig den.


Nå men tilbage til den hængende have – som jeg har lavet for at. Lindegården i Fredensborg, har fået et spændende sanse- orangeri. I det moderne orangeri kan du bl.

Fra urtehaven kan du se det moderne orangeri. Paradehuset på Gisselfeld - et fortryllende orangeri. Urtehaven leverer dagligt friske grøntsager, krydderurter, frugt og blomster til.


Man kan ikke bestille bord på forhån medmindre man skal til omvisning på museet. Det moderne, ottekantede orangeri er ikke kun levested for blomster , men .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg