mandag den 16. oktober 2017

Raclette tilbehør

Et godt raclette -måltid består av mye forskjellig tilbehør , både som kan spises ved siden av og som kan gratineres sammen med osten. Når du har besøk i sommer bør du bruke mest mulig tid utendørs sammen med gjestene dine. Med en raclette , fondue eller bordgrill lager du maten utendørs . Min kjære V hadde med seg en raclette inn i “boet”, men den har.


Som tilbehør hadde vi chilisaus, foccacia – og en god spansk rødvin. For snart et år siden kjøpe vi oss raclette , nå har vi store planer om å bruke den på lørdagen.

Så nå trenger jeg sårt deres tips om hva skal steke, saus og annet . For en tid tilbake hadde vi en raclette aften, og etter min mening så er dette den mest sosiale middagen man kan servere. LES OGSÅ: Ostfat med herlig tilbehør. Hver person smelter sin egen ost og steker eget tilbehør.


I skuffene har vi fersk sopp, paprika, kokt potet, løk, squash mm, heller gjerne litt fløte over før vi legger på raclette -osten. Klassisk tilbehør er kokte små (ny) poteter, pickles (små sylteagurker etc), sennep og nykvernet grov . Mange serverer ost til dessert. Her har vi laget et forslag med pære og ost som raclette.


En pikant og velsmakende avslutning på et godt måltid.

Den har fått sitt navn fra det franske ordet . Som sagt på Gravsiktråden: Jeg var bare sentimental. Jeg har bodd i Sveits og orker ikke tanken på raclette med masse rart tilbehør. Men jeg burde ikke blandet. Hovedingrediensen er ost som smeltes. Godaften i stuerne Vi skal have raclette til nytår, nu sidder jeg og skal skrive indkøbslisten ned.


Tilbehør og reservedeler til DESIGN GRILL Tefal. Thermo-Spot: for perfekt steketemperatur! I vores dage er bålet byttet ud med en elektrisk grill, og rumlighederne for samt opskrifterne til raclette er kun vokset gennem tiden.


Til tilbehør er det godt med stekt bacon, spekeskinke og diverse typer. Grillen kommer med tilbehør i. Kombinert steingrill og raclette for inntil personer. Inkludert tilbehør , x raclette -panne . En af ungernes yndlingsretter hos os er raclette.


For de af jer der ikke kender raclette , så er det et system hvor man hver især laver sin egen . Vi laver nok raclette nytårsaften. Oksekø skinkekø cocktailpølser, bacon i tern, champignons, cherrytomater, æggemasse . Den er færdig når osten er gylden og smeltet.

Raclettesett med skuffer, og tilbehør. Vi kogte en smule ris men fik det . Du kan koge kartofler til som tilbehør. Er også godt egnet til raclette og ostesmørbrød. Prøv osten med litt frukt, skinke, asparges og.


Jeg mangler dog, at finde på tilbehør. Jeg skal arbejde nytårsaften og menuen står på raclette. Jeg tænker noget kartoffel-noget?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg