tirsdag den 7. marts 2017

Saltning af mørbrad

Her har du en dejlig opskrift på en varmrøget svinemørbrad. Tilføjelse: samme saltning og tørring kan du bruge til koldrøget mørbrad. Koldrøget svinemørbrad i en salat eller på et brød med æggestand oven på, lyder det ikke som noget der skal prøves?


Lage saltning er nemmere og bruges ofte til større stykker kød. På siderne her har jeg brugt lagesaltning både til bacon, mørbrad og makrel .

Saltning er ikke længere en særlig udbredt tilberedningsmetode, men prøv det - det er lækkert! Husk at bruge et rigtig saltkar til saltning Læs også her. Spis det i en salat eller på et . Se - det kan blive en længere historie, men skal forsøge at gøre den kort og overskuelig.


BORNIAK røgeovn - go appetit! Her i videoen viser jeg hvordan jeg laver mine kold røget svinemørbrad. Opskrift på salt blandingen: 360.


Ingredienserne blandes i en gryde og gives et opkog, hvorefter lagen afkøles.

Mørbraden ligger i lagen ca. Lage- og tørsaltning: Dette er den mest intense form for saltning. Nogle bruges tit og andre ikke. Hvor lang tid vil du lade en dansk standard mørbrad ligge i lagen? Tag den saltede svinemørbrad op og dup den tør med køkkenrulle.


Luk alufolie tæt omkring kanterne på bradepanden . Lækker hjemmelavet, koldrøget svinemørbrad , der er perfekt til et dansk frokostbord. Processen tager lang ti men kødet passer sig selv under næsten hele . Nøhj det ser lækkert u jeg elsker også røget mørbrad , men jeg synes det er . Den største forskel mellem krydsninger var udseende, hvor mørbrad fra DLY. Røgning er sammen med saltning og tørring blandt de ældst. Der har i meget lang tid været ganske stille her på Fodertruget.


Vis emne - Røget mørbrad kold eller varm røgning? Jeg har røget mørbrad sammen med kg bacon, altså koldrøget. Sprængning er en mild saltning.


Vores røget mørbrad producerer vi af svinekød.

Svinemørbraden er speciel i sin milde smag, som vi opnår ved saltning , tørring og til sidst en koldrøgning over . Læg de afpudsede svinemørbrad i saltlagen. Gottlieb Bindesbøll Thorvaldsens Museum, Elevation of Facade towards Christiansborg Palace Church, 17.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg